Innehåll

Platsannons

Servicehandläggare till Servicecenter Järfälla kommun

Generell information

Sista ansökningsdag
2024-07-08
Arbetsplats
Stockholms län
Kommun
Järfälla
Yrkeskategori
Servicehandläggare
Anställningsform
Tillsvidareanställning
Omfattning
Heltid
Antal tjänster
1

Kontaktpersoner

Mia Hagman
Enhetschef
Telefon: 08 580 293 53
E-post: mia.hagman@jarfalla.se

Fackliga företrädare

Merhawi Berhane
Vision
Telefon: 08-580 292 52
E-post: merhawi.berhane@jarfalla.se

Arbetsuppgifter

Järfälla kommuns servicecenter har funnits sedan 2010 och besvarar frågor om kommunens alla verksamhetsområden. Servicecenters målsättning är att ge bästa möjliga service till Järfällaborna och andra som kontaktar oss. Vi tar emot ärenden via telefon, e-post och besök.

Som servicehandläggare arbetar du med att ge kvalificerad information, service, vägledning och rådgivning till kommunens invånare och företagare gällande frågor som rör bygg-och miljöförvaltningen, samhällsbyggnadsavdelningen, Järfälla näringsliv och allmänt om kommunen. Du löser ärenden som inkommer via telefon och e-post.

De frågor vi möts av dagligen är allt ifrån kommunens planarbete, trafikfrågor, vatten och avlopp, bygglov, avfall och återvinning samt frågor från företagare. Tjänsten innefattar mycket kontakter med medborgare och företagare och det är därför av yttersta vikt att du bemöter alla som ringer och kommer till oss på ett trevligt och professionellt sätt.

Vi kan erbjuda dig en härlig arbetsgrupp med bred kompetens och ett utvecklande arbete. Alla anställda erbjuds även friskvårdsbidrag.

Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden:

- Representera kommunen och specifikt bygg-och miljöförvaltningen, stadsbyggnadsavdelningen och Järfälla näringsliv gentemot medborgare och företagare i kommunen

- Arbeta som servicehandläggare i telefon

- Logga samtal och ärenden i ett ärendehanteringssystem

- Svara på allmänna frågor om Järfälla kommun

- Samarbeta och samverka med förvaltningens handläggare och avdelningar

- Delta i Servicecenters förbättringsarbete som består av samarbete med förvaltningarna, utveckling av rutiner, förbättra kunskapsdatabasen, hitta nya arbetssätt och alltid utgå från att göra det enklare och bättre för de som bor och verkar i kommunen.

Arbetet är förlagt mellan:

1/9-30/4 mån-tors kl 07.50 16.50, fredag kl 07.50-15.05

1/5-31/8 mån-tors kl 7.40 16.10, fredag kl 7.50-15.10

Kvalifikationer

Du ska ha:

- gymnasieutbildning

- tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete, minst 6 månader

- mycket god datorvana, erfarenhet av Office-paketet & informationssökning

- erfarenhet av att arbeta med telefoni och ärendehanteringssystem

- mycket goda kunskaper i svenska och engelska och i både tal och skrift

- förmåga att samtidigt som du för ett samtal, arbeta i IT-baserade verksamhetssystem, söka och hantera information och data.

- kunskaper om hur en kommun är uppbyggd, strukturerad och dess beslutsvägar.

Vi ser gärna att du:

- eftergymnasial utbildning inom bygglov, VA-avfall, miljö, väg, trafik eller park

- har tidigare erfarenhet av att hantera felanmälningar, t.ex. genom att ha arbetat på ett fastighetsbolag

- har erfarenhet av att handlägga ärenden inom bygg- och miljöförvaltningens verksamhetsområde främst inom bygglov och/eller avfall

- har arbetat med vägledning och rådgivning på webb eller via sociala medier.

Personliga egenskaper:

Som servicehandläggare arbetar du brett med alla frågor som rör bygg- och miljöförvaltningen, stadsbyggnadsavdelningen och Järfälla Näringsliv, du behöver därför vara nyfiken på att lära dig de olika områdena, samt vara beredd på att ta initiativ till och samarbeta med andra för att hjälpa medborgaren. Du behöver vara noggrann och van vid att dokumentera. Att du har en hög servicenivå ser vi som en självklarhet, även när arbetstempot periodvis är högt. Vi arbetar aktivt med att ha ett gott bemötande och vi genomför därför kundnöjdhetsundersökningar efter varje samtal.

Du förstår verksamhetens mål och gör ditt bästa för att uppnå dessa. Du bidrar med energi och förblir motiverad att slutföra arbetet på ett bra sätt även om du stöter på hinder. På vår arbetsplats sker ständiga förändringar och förbättringar, vi vill framåt och vi vill utveckla. Därför är det viktigt att du också är en flexibel person som gillar förändring.

Urval och intervjuer sker löpande, så tveka inte utan sök nu!

Tillsvidare, Heltid

Ansökan

Referensnummer: C198412

Övrigt

Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Senast uppdaterad:

Lagen om tillgänglighet till digital offentlig service syftar till att göra den digitala servicen mer tillgänglig, särskilt för personer med funktionsnedsättning. Om du upplever att webbplatsen inte lever upp till det kan du meddela oss här eller begära ut otillgängligt innehåll i alternativt format.

Läs mer i vår tillgänglighetsredogörelse om du vill veta hur väl vår webbplats uppfyller kraven

Påtala bristande tillgänglighet




Begär att få otillgängligt innehåll levererat i alternativt format

Om du upplever att du på grund av bristande tillgänglighet inte kan ta del av innehåll kan du begära att få detta levererat i ett alternativt format. Fyll i formuläret så återkopplar vi till dig.



Upp